následující
29/12/2000 Před Vánočními svátky jsme všichni odjeli do Boskovic a tam odkoukali své roční penzum televizních pohádek, navštívili bazén a zabruslili si, v místní pěkné literární čajovně přečetli co se dalo. S Dufkovými jsem si naběhl na nezamrzlou přehradu - doteď nevim proč, všechny rybníky v okolí měli aspon 5 cm ledu ale na přehradě nebyl ani škraloupek, prostě nic. Oslavili jsme i jedny kulatiny v místní Bábině přízni a pak bez Ester se přesunuli do Telče. Počasí nestálo v ten den za nic, přes to jsme stihli s Alenou a Jíťou navštívit hradní pány na Roštejně, vyjíst jim pečivo, vydrápat se na věž až pod střechu a odkoncertovat co se jen dalo. Jáchym se chystá domu učit se a já do práce na roční uzávěrku, holky pokračují v rekreaci.
19/12 peče se to smaží se to, přijde na to sežere to…tak nějak probíhaly dva uplynulé víkendy. U nás pak tuto neděli už proběhl první turnus Vánoc, dárky si dáváme každý večer něco, přízeň nás navštívila právě v tu neděli a takhle to bude pokračovat až do 24. Ester stihla mezi tím i odstonat drobnou chřipečku, jinak jsme zdrávi a těšíme se na svátky.
4/12/00 Minulý týden měla Ester první koncert s orchestrem. Bylo to úžasný, jenom Ester tam skoro nebyla slyšet. (No tak trochu ano). O víkendu tu byl BK, dali jsme si s nimi kratší výlet na Závist. Ester zdobila s Alicí N. perníčky. Ještě stále nemáme připraveny novoročenky.
20/11/00 prodloužený sváteční na Malé Skále s B.K. Panteon, Kopanina, skály a skalky (ne jen ty Suché), těch jsme si užili nejvíc. Měli jsme s sebou pujčenou Alici, tak se holky nenudily, stavovali jsme se u Toma Černého na čerstvém moštu. A v neděli se i počasí ukázalo.
13/11/00 Jáchymova žížala přešla z konzumace holátek na malé myšky. Prý to byl těžký boj a i následně se hoch bál, aby si hádě neroztrhlo hubu. Dobře to dopadlo. V sobotu jsme absolvovali GC Tancovačku, sešlo se nás již tradičně přes stovku více či méně tancechtivých. Ještě jsem se pořádně nedospal. V neděli jsme s Bábou navštívili výstavu v Rudolfínu a potěšili se díly mistrů z přelomu století. Návštěva u Hogeho (tvůrce časopisu Oskar) byla příjemným završením víkendu.
6/11/00 Odstěhoval se od nás had. Vzal si s sebou i Jáchyma. Celý weekend jsme stěhovali, malovali a přestavovali "dětský" pokoj. Ještě je tam pořád docela slušný pašalík, ale hlavní síla je už za náma.
31/10/00 Ester šťastně dorazila z Anglie. Zdá se že to tam nebylo špatný. Poznání, že žerou furt hambáče a krekry podobně jako předloni Pařížané, je poněkud zarážející. Asi nás to čeká taky! Brr. Jocháč si užil víkend v Jihlavě na “Dokumentárním filmu” a u přátel. Sice zmeškali kamarádovu svatbu, ale jinak se snad bavili dobře. My s Bábou jsme pobyli ve Štemberku na pěšárně. V pátek jsme se hezky prošli, večer u mistra Vojkůvky se vyvedl velmi. Pak Bábu zradila kolena, tak jsme v sobotu jen tak ohlodávali město. Hrad, muzeum hodin, klášter a cukrárny. Na večer už nás tam zbyla žalostná hrstka, tak akorát k Doktorovi do obýváku na video z cest.

23/10/2000 Jáchym na Roháčích neměl nijak krásně, ale chodit se dalo. Aspoň ví kam jeho tatík léta jezdíval. A taky si asi docela zahrál za dlouhých večerů na kytaru. Ester odjela na 10 dní do Londýna na výměnu. Bába už má v notýsku letos ujeto na kole přes 2000 km. Dovršila to v Kokořínském dole na akci Ríši Sýkory za krásného podzimního počasí. V sobotu jsme si udělali kolečko ze Mšena, v neděli jsme projeli dolem a přes Kostelec/L dojeli až do Prahy.

16/10 Trail byl jako obvykle fajn. Jáchym odjel na Roháče a přibalil si zimní bundu ve které jsem tam já exceloval před 22 lety. O víkendu se doma batikovalo. Bába navštívila Vladislavský sál.
9/10/00 Takhle upršený den, jako byla sobota asi nepamatuju. Od probuzení do usnutí ani na minutu nepřestalo pršet. A ne jen tak drobně, poctivě! Místo 3 dnů, jsme ve Slavkovském lese pobyli jen do neděle. Stihli jsme ale ještě v závěru rozhlednu na Krásenském vrchu a s Bazilem jsme si řekli, že se sem z jara vrátíme na kolech. A to už bude slunečno, ne jako tentokrát!
02/10/00 Tak nejdřív děti. Od úterka do soboty byly obě spolu(!) a s kamarády (Vrbky, Tomáš N., Martin P. a další) na Slovensku a za krásného počasí přešly Nízké Tatry od východu k západu. Útulna Andrejcová, Ďurková, Králova Hola a Chopok, však to znáte..... Bába pojížděla na kole okolo Prahy a taky doma pracovala. Už brzo bude mít ty dva tisíce km za sezonu. Letos nás doma všechny převálcuje! Já jsem vyrazil se 4kou na malou Stezku do Krušných hor (Tiské stěny, Sněžník). Moc pěkně jsme si zahráli a zazpívali, mě zbyl v neděli i čas na děčínskou ZOO. Jo a taky jsem si užil svou krásnou čelovku, protože jsme z pravidla docházeli hluboko za tmy.
25/9/00 Jáchym vyjel opět s Péťou S. na hokej lední. Kaldenský ligový led byl jejich (někdy nad ránem, jako obvykle v době, kdy slušní lidé spěj) - Bábin babinec měl výjezdní zasedání na Rakovnicku kde rostou houby, zrají jabka a je klid na drby. - Radbuza a Mže s Motorletem. Ester a já jsme už potřetí letos pádlovali, tentokrát za krásného podzimního počasí. Byly to říčky volej - jez - volej, ale nádherně romantické. Přemnožení ledňáčci, listí na hladině, kačeny v mlžných meandrech, jezy starobylých konstrukcí a vzhledu.
18/9/2000 CykloLemry nebyly až tak lemrovaté, my ujeli sedmdesát km. Cukrárna byla bohužel jen jedna, ale zato hezký železitý důl u Loděnice. Podle Kačáku a pak Berounky, tedy po rovině až do Prahy na metro to opravdu bylo nenáročné. Snad jen v závěru když tempo udávaly Zdenka s Bábou to nebylo pro každého.
15/9/2000 Přistěhoval se k nám had. Je to užovka červená asi jako malíček tenká, ale zato skoro půl metru dlouhá. Jáchym si ji dovezl od kamarádky z Brna. Moc se nám líbí.
11/9/00 Babí léto v Krkonoších se letos podobalo fyzickou náročností akci "Lemry", počasí však bylo ukázkové. Probrouzdali jsme tu část Podkrkonoší (nebo Jizerek?) co je Štěpánka, Mexiko a tak podobně. Bydlení skvostné v Příchovicích. Pozpívali jsme, poklábosili, prostě pohoda.
4/9/00 Tak jsme tu zase zpátky. Na kolech jsme s Bivak klubem projeli kus Rakouska, Německa, Švýcar a Lichtensteinska, prostě okolo Bodensee. Bylo to nenáročné, leccos zajímavého jsme viděli. Jen počasí mohlo být lepší. Jako tehdy na Taurské cyklo stezce. - No dobře, Bába řiká, že se to nedá srovnat, že tehdy bylo mnohem hůř. Ale jo, má pravdu. Dokonce jsme se tentokrát dvakrát koupali v jezeře. - Třeba to příště vyjde ještě lépe. A nebo aspoň tenhle víkend při Babím létě v Krkonoších si to s Ester užijeme.
18/8/00 Ester odjela začátkem týdne s GC na Blatnici a prej se tam maj bezvadně. No asi určitě líp v těch vedrech než my Pražáci tady. Jocháček se má dnes vrátit z Jihlavska. Bába a já jsme včera navštívili našeho nového 6ti týdenního synovce Marka. Celkem normální mimino. Dnes má svátek Helena.
14/8/00 Ach ta Telč! Asi na tom něco bude, že má nějaké fluidum. Vrátil jsem se dnes ráno po hektickém nedělním závěru (cyklo projížďka po koupácích ráno, Sklepáci, příjezd Zachariáše, Kocouří scéna odpoledne, hlavní koncert - Cop a Čechomor, ohňostroj a houslista na věži večer a noční prohlídka zámku) a u autobusu na Blatnici, kam jsem doprovodil Ester, narazil na Zdenu celou ještě rozzářenou a to se vrátila už ve čtvrtek. Letos mě osobně asi nejvíc hudebně uspokojil Hrubý Kukulín a tak se těším, že to neni naposled. Vždyť už za nějakých 340 dní to zase začne!!
7/8/00 Tak jsme se štastně vrátili s Jáchymem z Rumunska. Trochu opálení, dost špinaví, ale spokojeni. Přecourali jsme pohoří Caliman s CK Swetoběžník ve společnosti asi tak 15 lidí spíše Jáchymova než mého věku, poseděli u ohňů, pokochali se výhledy i východy a západy. Okoukli jsme jak žijí bačové a jejich ovce, krávy, osli a koně. Ochutnali jsme sýr i tvaroh (ano, dokonce i já!), podivili se stavu salaší v nichž se vyrábí a kde on tráví pasteveckou sezonu. Jsme tu a připraveni na Prázdniny v Telči.
24/7/00 Tradiční Zlatá dovolená se odehrála v Netolicích (kemp Podroužek) za velmi slušné účasti lidí - skoro 70 se nás tam vystřídalo, ale nejezdilo nás tolik pohromadě! Ocyklovali jsme celé široké okolí, od Kratochvíle přes překrásné Prachatice, opěvované Bavorov, Vodňany, Tálín a Putim, přelidněnou Hlubokou a Ohradu, folklorní Holašovice až po Písek a Český Krumlov. Bábu trochu z kraje zlobilo kolo, mě zase koleno. Jí pomohli v levném, ochotném a kvalitném netolickém cyklo servisu, mě to v ježdění nepřekáželo a chodit jsem moc nepotřeboval. Ohně byly zpěvné (kytara a flétny), pivo proslulé (Platan - Protivín, Budvar - Č.B. a další), všichni vypadali spokojeně. Příští rok v podobném termínu nejspíš v jihomoravské Třebíči ahoj.

10/7/ A je po svátkách. Jeli jsme v počtu deset kusů na Slovenské Beskydy, to je tam ta hranice na Oravě. Vlakem do Serafínova (české dráhy nebyly schopny nám to prodat správně, všichni jsme dopláceli na místě v SKK) a po polské hranici na Velkou Raču a pak dál až čtvrtý den navečer na Babí horu (cca 1750 m n.m.). Počasí se stále zhoršovalo až k naprosté nepoužitelnosti, ale to už naštěstí bylo stejně na čase odcestovat. Bude snad brzy i podrobný popis cesty a fotočky. Tolik Jáchym a já.
Bába byla u Jany S. v Boru s kolem a pojezdily (jak vidno z příčestí samé dámy) lehce po okolí. Vypadala celkem spokojeně, doufám, že i ostatním se to líbilo.
Ester se dnes také vrací. Z Boskovic kde byla zase s tím svým babincem. Vlastně holčičincem nebo jak se tomu v jejich věku říká.

29/6 Jáchym včera dostal řidičák.
29/6 MFF UK je potěšena Jáchymovým zájmem o další pokus v příštím školním roce. I my jsme potěšeni.
29/6 Na Ohři jsme se měli. Ester jela s Terezou, zaplavaly si (Ester je ráda, že má prvního svého Čochtana za sebou), přejely několik větších z dálky viditelných kamenů a ještě Esťa zlomila pádlo. Taky jsme dost zmokli a vody bylo 15 cm pod stav. Ale těšíme se zase po prázdninách. Bába byla na kole na Cholíně a taky vypadala spokojeně.