Tak jsme se štastně vrátili s Jáchymem z Rumunska. Trochu opálení, dost špinaví, ale spokojeni. Přecourali jsme pohoří Caliman s CK Swetoběžník ve společnosti asi tak 15 lidí spíše Jáchymova než mého věku, poseděli u ohňů, pokochali se výhledy i východy a západy. Okoukli jsme jak žijí bačové a jejich ovce, krávy, osli a koně. Ochutnali jsme sýr i tvaroh (ano, dokonce i já!), podivili se stavu salaší v nichž se vyrábí a kde on tráví pasteveckou sezonu.

Tady vedle to foto album se bude asi chvíli stahovat, ale pak se to už bude listovat pěkně jak má. Vydrž!

To vše na přelomu července a srpna 2000
Asi nemáš browser s Javou.

Tady nahoře jdeme po hřebínku k vrcholu Pietrosulu, bohužel bílé mraky a modrá obloha jsou slité jednak díky bídnému foťáku, jednak díky scaneru.

Na dolním obrázku procházíme asi tak stohlavým stádem koní. Už bych potřeboval opravdu najít nějaký lepší scaner někde v okolí, na papíře to vypadá o hodně líp. A co teprve v reálu!

" Calimani 2000" ............ podle Ivany Sobíškové (děkuji!)

1. den: kolem poledne přijíždíme do vesničky - Neagra Sarului, od ní výstup k prameni Apa Rece a konečné větrné přenocování
  2. .den: vstáváme za větru (stejně jako jsme večer ulehali) a vyrážíme přes Lucacin (1770m n.m.) k 12-ti Apoštolům, dále přes Pietrele Rosil (1700m n.m.) kolem Virful Majeris (1815m n.m.) pod Piertrosul (2100m n.m.) - nejvyšší hora Calimanu, kde nocujeme
  3. den: obcházíme Pietrosul (je hustá mlha), kolem Virful Haitii (1856m n.m.) údolím dolů kolem přehrady a sirných kališť. Končíme u obydlené salaše pod Iezerul Calimanului (2032m n.m.), kde prvně ochutnáváme pravý ovčí sýr a zanecháváme své bezedné zásoby cigaret
  4. .den: přímý výstup na těžko na Calimanului (2.nejvyšší hora), druhým vrcholem Calimanu byl Calimanului Carbulul (2013m n.m.) - na ten se už nešlo. Dále přes hřeben Virful Bradul Ciont (1899m n.m.) k jezeru Retitis - konečně víc vody pohromadě
  5. den: ráno výstup na Virful Retitis k meteorologické stanici, kolem Vf.Pietricelul do sedla pod nejvyšší horu a namáhavý výstup na hřeben (2049m n.m.), pak už jen snadné dobytí nejvyšší hory - Pietrosulu 2100m n.m. Následuje sestup dolů, kolem Vf.Grulu (1882m n.m.) a konec túry pod Vf.Ruscii (1913m n.m.) - fotíme krásné západy a východy slunce
  6. den: přes Vf.Ciungetu (1923m n.m.) hurá do kosodřeviny, jež nás provází až pod sedlo mezi Vf.Stracior (1963m n.m.) a Bistriciorul (1990m n.m.). Přes Vf.Stracior docházíme k opuštěné salaši, kde spíme
  7. .den: přes obydlenou salaš, kde kupujeme sýr kolem Vf.Buba (1870m n.m.) dolů až téměř do vesnice. Je před námi poslední noc…
  8. den: nenáročný sestup do vesnice Piatra Fintinele, náročné 6-i hodinové čekání na autobus a večer už frčíme domů……