Dolomity 98

Borovice - Sorapis v pozadí Někdy to tan naopak moc zelené nebylo, jen prach a skály to je Sorapiss

červenec, 10 lidí, jeden mikrobus + škodovka a hory

Tohle je Tofana jak je vidět z Cadini Cadini z postranního hřebínku, který se nám opravdu moc líbil Cadini - konečně v sedle -  z leva: Bazil, Ondra, Eva, Vojta a Hahu hořcum se na vápenci daří! Marmeládové lyšejníky na skále v předu a ledovec na Marmoladě v pozadí Ferrati to koření. Tahle to je Toffana I neboli Rose, hnedle za minovou štolou a nad Castelletem Mě se tam moc líbily ty mohutný borovice (a modříny) a tak jsem se tu nechal s jedním takovým zvěčnit

krásné kopce, místa k posezení, kytičky a lyšejníky na skalách, ferraty a úžasné stromy

den 1.

Tre Cime

autem na sedlo Aronzo (2320m) pak po 105 na Dreizinnen htt a po ferr. na Toblinger Knoten (2617). Okolo téže chaty zpět ale po 101 pod Paternkofelem (místo tvrdých bojů - horský vůdce Sepp Inter.....) a okoli Tre Cime zpět k autu.

den 2.

Cadini

Monte Piano

Z Misuriny po lanovce po 118 (oni travers po 117 podél západni stěny) až na sedlo Forcella d.l.Neya a zpět na 117 a přes sedlo do sousední doliny k rif.Fratelli Fonda (2367). Krásnou dolinou dolu.

Pak ještě navečer monte Piano se zákopy obou bojujících stran. Silnička nahoru i dolu dost těsná.

den 3.

Castelletto

Autem až pod sedlo Falzarego a po 412 a 404 k minovému tunelu. Jím skrz Tofane I nahoru ke Castellettu a po ferratce do sedla forc. di Rozes (2656). Obcházíme Castelletto ale začíná pršet a tak místo obejití údolí Travenanzes mažeme přes sedlo zpět k auto.

den 4.

Cristallo

Ráno 3 stupně v kempu lecos signalizovaly. Z Passo Tre Croci jdeme k horní lanovce a tou na rif Lorenzi (3000m) ale tam fučí a tak údolní sekce ihned zpět. Pak jdeme po bezvýznamném avšak výhledově velkolepém hřebínku celé odpoledne. Výhledy na Tofane, Marmolade a Sorapiss.

den 5.

Cinque Torri

začínáme na passo Giau (2236) po ferr 438 na rif Nuvolau. Cesta skvostná po lehké ferratě a rozlámanou náhorní plošinou k chatě zcela zamořené koťaty a turisty. Pokračujeme dál k chatě v sedle Averau a po 419 a 422 směrem k sedlu Falzarego po hřebínku, ale před sedlem slézáme pod skály a vracíme se zpět mořem balvanů (nad cestou 441) moc pěkným.

den 6.

Sorapis

Opět z passo Tre Croci mohutným převýšením okolo kamzíků, rif.Vandelli(1928m), ledovcového jezera, 215kou okolo ledovce a krasových děr v závěru blbě zajištěnou ferratou na sedlo pod Punta Nera (hádam tak 2600 - 2700m). Pak forc.Faloria a rif. Tondi a krásným traversem po 2113 k Tre Croci.

den 7.

Lagazuoi

A opět na sedlo Falzarego (2105) a lanovkou na Lagazuoi (2778m). Po chvíli hledání se zanoříme do válečného tunelu "Galerie" a dlouho dlouho klesáme. Pak přes sedlo Lagazuoi na okruh 20B okolo bivaku dele Chiesa a ze sedla po 402 k autu.